IT-Chefen med spetskompetens

Vi är entreprenörer och vet hur utmanande det är att vara företagare. För att lyckas så räcker det inte längre att du är expert på din kärnverksamhet utan man behöver en ekonomichef, IT-chef, marknadschef och vid behov även städare.

Av alla dessa roller vi anser är viktigast, men även svårast är rollen som IT-chef. En IT-chef ska se till så att du har en snygg hemsida, syns rätt online för dina kunder och ser till att tekniken fungerar. Att hemsidan, marknadsföringen online, datorn och telefonen fungerar är ofta en ständig huvudvärk för små och medelstora företag.

Vi har tagit fram en enkel helhetslösning så du slipper oroa dig för allting kopplat till teknik i ditt företag.

Hemsida

För att lyckas idag är det väldigt viktigt för ett företag att ha en hemsida, inte bara en bra hemsida utan en hemsida som är anpassad för att dra in affärer. Vi ser till att ge er verktygen och förutsättningarna för att nå framgång online.

Design (UX)

Designern fungerar som arkitekten för hemsidan, ser till att den är användarvänlig, snygg och enkel. Våra designers skapar en grafisk profil, logotyper och utformar hemsidans utseende.

Google Ads & SEO

När hemsidan är färdig kopplar vi ihop den med alla nödvändiga plattformar för att kunna driva in trafik, hitta efterfrågan och driva in heta leads. Vi samarbetar med en prisbelönt textbyrå för att kunna erbjuda unik service. När du väljer och komma igång med med oss gör vi allt från research till slutprodukt så du bara kan fokusera på din kärnverksamhet.

IT-Support

Ska du köpa in ny teknik till bolaget? Du behöver aldrig mer göra ett onödigt teknikköp igen. Vi har koll på teknikinköpen så du sparar tid och företagets pengar.

Konkreta tips för en framgångsrik marknadsföring:

  1. Använd hela organisationen som innehållsskapare – företag som publicerar 16 eller fler blogginlägg i månaden får cirka 4,5 gånger fler leads än företag som publicerar 0-4 blogginlägg 
  2. Ha en tät dialog med säljchefen som står närmast kunderna – säljarna har bäst koll på kundernas önskemål, bekymmer och utmaningar. Använd insikterna till kampanjerna. 
  3. Våga ha fokus på leadsgenerering – att ändra om till att bara skapa leads är en utmaning för alla bolag som vant sig vid traditionella marknadsmetoder. 
  4. Sätt en bred strategi och begränsa den till operativt genomförbara insatser. Förfina därefter när data eller kunder ändrar riktning.

Det här kan du göra med insikterna från data:

  • Med rätt KPI:er får du en sanningsenlig bild över alla marknadsinsatser. 
  • Få hjälp i att fatta beslut om framtida kampanjer. 
  • Utvärdera tidigare kampanjer och jämföra med pågående. 

Med Solvify får du en trygg och erfaren partner som arbetar proaktivt och är med dig hela vägen. När du anlitar oss får du en IT- och marknadschef som hittar rätt lösningar till din verksamhet. Hör av dig så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig utveckla din affär!